søndag 31. mai 2026

Søndagens ferdigleste bok


Da er jeg ferdig med Skjebnens Sverd av Andrzej Sapkowski. Kjøpte boka på onsdag, og begynte å lese i den på onsdag eller torsdag.

Likte den overraskende bra. Har prøvd å lese litt av serien før, uten hell. Men nå vurderer jeg å lese flere av bøkene etter det gode resultatet med denne boka.

Noe av det jeg likte med Skjebnens Sverd var at det var flere historier, og det var interessant å se hva som skjedde. 

Har 2 andre bøker i serien, som jeg skal plukke opp etter hvert, og så kjøper jeg inn etter hvert.

fredag 29. mai 2026

Fredagskos


Da har jeg endelig tatt meg ett stykke av sjokoladekaka jeg kjøpte tidligere i uka. Kjempedeilig.

Delte den, sånn at faren min kunne få litt med seg hjem da han var i byen på onsdag. 

Sitter og ser litt på YouTube mens jeg spiser kakestykker.

torsdag 28. mai 2026

Dessert


Da var oppvasken tatt, og jeg kan slappe av med litt dessert og YouTube. Kjøpte disse 2 i går. Må jo ha noe godt å kose seg med.

Håper på bra vær i helga, så kan jeg kanskje sitte ute og kose meg litt. Men er litt koselig å høre på regnet, spesielt om kveldene når jeg skal sove. Det er så beroligende.

Torsdagskos


I dag ble det kyllingvinger, chips og salat. Hadde en cheddardip også. Var godt å bli kvitt ett par småting i kjøleskapet.

Greit med litt god mat når det nesten er helg.

Kjekkasen i livet dukker opp i morgen, gleder meg. Alltid så koselig å være sammen, verdens heldigste begge to.

onsdag 27. mai 2026

Lunsj og håndarbeid


Faren min var i byen, så vi dro og handlet litt. Vi spiste også lunsj sammen, pappa spanderte som vanlig.

Jeg tok en grov brix med eggesalat med karri og bacon, og faren min spiste en oreokake. 

Nå ser jeg på YouTube, nyter noe kaldt å drikke og holder på med litt håndarbeid mens jeg slapper av i sofaen.

tirsdag 26. mai 2026

Tirsdagskos


I dag ble det kyllingklubber, chips, salat og dip. Og det beste av alt, jeg slapp å ta oppvasken. Koselig når andre kan ta den

Var en tur i byen i dag. Handlet inn litt småting. Og ellers var det godt å bare komme seg litt ut.

søndag 24. mai 2026

2 gode helgemåltider


Ble god mat i dag, kyllingvinger og chips. Vingene ble så sabla gode at jeg finner ikke ord.

Dette var noe av det beste jeg har smakt på la g tid, og håper jeg får dem like bra neste gang jeg lager.

Så på krim på tv mens jeg spiste. Gleder meg til neste fredag,  og ny episode av krimen. Nå ser jeg litt på YouTube.


I går ble det potetmos, pølse, løk og smeltet smør. Var ett deilig måltid det også.

Er greit å ha dager hvor man har noe som er lett å lage, som jeg har disse 2 dagene.


mandag 18. mai 2026

Mandagskos


Ble noe godt og lett i dag. Lapper/Sveler, hadde jordbærsyltetøy til. 

Får se hva jeg har til en annen gang jeg lager. Har en pose til liggende.  Får tenke over hva som kan ellers kan være godt til.

Det er også kommet ut en ny sesong med en krim jeg liker, og har nettopp sett første episode. Neste episode kommer ut på fredag, så da har jeg noen glede meg til. Får kanskje lage noe godt jeg kan kose meg med mens jeg ser den.

søndag 17. mai 2026

17. Mai🇧🇻🇧🇻🇧🇻


Da ble det litt god mat her. Kyllingvinger, chips, salat og mozzarellasticks. Væ

Vi ser på Hjelp, vi må på ferie til Europa på tv. Vi har sett på 17. Mai-programmet på tv.

God 17. Mai alle sammen🇧🇻🇧🇻🇧🇻

fredag 15. mai 2026

Pizza og bytur på en fredag


Det ble hjemmelaget pizza og salat til kvelds her, og det i godt selskap.

Vi så på ett par episoder av Neste sommer mens vi spiste.

Spiste på Burger King tidligere i dag. Var ute for å handle inn litt småting til helga, siden det er en spennende helg.

Er jo finale i Eurovision Song Contest på lørdag, og 17. Mai på søndag. Så da er det greit å ha noe å kose seg med.

onsdag 13. mai 2026

Ferdiglest bok


Da har jeg lest ferdig Magnolia Parks av Jessa Hastings

Grei bok, men kanskje ikke den jeg er mest imponert over. Litt for mye gnåling over enkelte ting og sånt.

Har en annen bok i serien, som jeg skal lese etter hvert. Får se om jeg leser de andre bøkene også, får se. Men håper de blir litt bedre etter hvert.


lørdag 9. mai 2026

Lørdagsmorgen




Da har jeg satt med ned med litt sjokolademelk, håndarbeid og en bok.

Skal slappe litt av med det, før jeg slår på YouTube for å se om det er noe interessant å se. 

Har tatt opp noen kyllingvinger, som jeg skal ha senere. Får se hva jeg har til dem. Blir enten chips, potetmos eller ris, alt etter hva jeg har lyst på. 

Gleder meg til Adresse Wien på tv i kveld. Og så er jo Eurovision Song Contest i uka som kommer. Gleder meg så mye til det, og blir spennende å se hvem som vinner i år.

Og så er det jo 17. Mai på søndag. Da skal jeg se på feiringen på tv. Og kanskje bestiller jeg pizza. Hvis jeg ikke har noe godt jeg lager hjemme. Men blir litt deilig å slippe å lage noe for en gangs skyld. 

tirsdag 5. mai 2026

God mat og bytur


Ble god kveldsmat her i heimen. Kyllinglår og chips. Og godt selskap av kjekkasen i livet.

Var en tur i byen i dag, siden faren min var her. Han hadde sjekk på bilen, så da plukket han neg opp da han var ferdig.

Han spanderte mat som vanlig, snill som han er. 

Var flott vær i dag, noe som var koselig etter drittværet. Får håpe været holder seg bra nå. Spesielt i neste uke, siden det er 17. Mai på søndag

Nå slapper jeg litt bare litt av før jeg tar kvelden. Får sikkert sove godt etter 2 gode måltider og litt farting i butikker. 

lørdag 2. mai 2026

Fredagspizza, drittvær og ESC 2026



Lagde pizza i går, og den ble så lekker. Håper jeg får den like bra til flere ganger.

Prøvde også ut ett pizza krydder fra Bankers, likte det godt. Prøver det flere ganger. 

Har vært litt drittvær de siste dagene, mildt sagt. De siste riene av vintervær før sommeren kommer for fullt. Krysser fingrene for finere dager snart. 

Har sett på Adresse Wien på tv i kveld. Bli en episode til neste helg. Gleder meg til Eurovision-uka. Er alltid spennende å se hvem som vinner. Og håper som alltid at Norge vinner, eller får en bra plassering om ikke annet. 

Lunsj og handletur

Da ble det lunsj med faren min. Han er i byen en tur fordi han skulle handle inn ett par ting.  Er jo koselig når han er i byen og spanderer...